1.L-A-N-T:
Se scrie pe o foaie:
L-LUCRU
A-ANIMAL
N-NUME
T-TARA
DUPA CE SA SCRIS un copil spune alfabetul in gand,apoi spune litera si trebuie sa gaseasca cat mai repede cuvinte cu litera respectiva.care gaseste L A N si T a castigat.
2.LUPTA COCOSILOR:
Copiii sunt asezati pe doua linii, fata in fata, cu bratele indoite, mainile la piept si stau intr-un picior. Ei sunt "cocosii". Dupa comanda de incepere a jocului, prin sarituri pe un picior inainte si inapoi se izbesc scurt cu umarul, urmarind fiecare dezechilibrarea partenerului. Invingatori sunt declarati acei "cocosi" care in tot timpul luptei reusesc sa nu atinga solul si cu celalalt picior.
Jocul se poate desfasura cu copii intre 5 - 6 / 7 ani supravegheati de adulti
3.STICLUTA CU OTRAVA:
Se strang mai multi copii. Unul este ales sa fie 'sef', acela spune "sticuta, sticluta cu..." (de exemplu: cu apa). Daca zice "sticluta, sticluta cu otrava", atunci toti copii trebuie sa fuga, iar cel care este prins este ales "sef".
4.OMUL NEGRU:
Dintr-un grup se alege "Omul Negru".
El va sta la distanta de grup si va avea un sfetnic cu care va stabili o ora de ex ora 3. Sfetnicul face parte din grup si canta impreuna cu ceilalti copii cu care se tine de mana si se roteste incet in cerc: "Bate ceasul ora 1/Omul Negru n-a venit; Bate ceasul ora 2/Omul Negru n-a venit; Bate ceasul ora 3...Omul negri a venit". Cand sfetnicul striga "Omul negru a venit" trebuie ca toti copiii sa-si de drumul de maini si sa fuga sa nu fie prinsi de Omul negru. Cine este prins ii i-a locul.
5.Randunica muta-ti cuibul!:
Copiii se grupeaza cate doi, fata in fata, tinandu-se de maini. Se formeaza mai multe astfel de grupuri. In mijloc se afla un al-III-lea copil pe post de "randunica" (cei 3 formeaza cuibul cu randunica in el). Un copil desemnat ramane in afara acestor "cuiburi cu randunele". Cand conducatorul jocului (educatorul, invatatorul) striga:"randunica muta-ti cuibul" toate randunelele isi schimba cuibul astfel copilul ramas afara isi va gasi un cuib si un altul va ramane fara, astfel incat va trebui sa-si gaseasca un altul la urmatoarea strigare.
6.ADEVAR SAU PROVOCARE
ACEST JOC SE POATE JUCA IN ORICATI COPII.UNUL DINTRE EI SE DUCE IN FATA SI SPUNE PRIMULUI COPIL(ADEVAR SAU PROVOCARE?)COPILUL ALEGE ADEVAR(SA ZICEM)COPILUL DIN FATA TREBUIE SA SPUNA (E ADEVARAT CA...... .SAU DACA ALEGE PROVOCARE CEL DIN FATA SPUNE (TE PROVOC SA..... .)SI JOCUL SE CONTINUA.
7.Afla unde e obiectul
Roaga-l pe copilul tau sa ascunda o jucarie. Incearca sa ghicesti unde este, punandu-i intrebari de genul :" Este cumva in cutia cu jucarii? Este sub perna? Este in spatele fotoliului? " In timp ce intrebi ridici perna, de exemplu, sa vezi daca este acolo sau nu. In felul acesta copilul invata cuvinte cu ajutorul carora se va putea pozitiona (,,langa, in fata, sub, in spatele?).
8.Alege perechea de obiecte
Pune pe masa cate 2 linguri, 2 farfurii, 2 periute de dinti, 2 sapunuri, etc. Amesteca-le si apoi arata-i copilului tau o lingura, de exemplu, si roaga-l sa-ti dea si cealalta lingura. Se pot alege si animale de plus daca aveti 2 iepuri, 2 ursuleti, 2 masini, etc.
9.Alunelul
Alunelu alunelu hai la joc
Sa ne fie, sa ne fie cu noroc
Ref: Cine-n hora o sa joace
Mare, mare se va face
cine n-o juca de fel
Sa ramina mititel.
Alunelu alunelu hai la joc
Sa ne fie, sa ne fie cu noroc.
Copii se tin de manute, formand un cerc. In timpul cantecelului, cu pasi marunti se apropie toti de centru, (ca la hora). La refren se invart spre stanga, de exemplu, iar cand se repeta refrenul, se vor invarti in partea opusa.
10.Am pierdut o batistuta
Se joaca in cel putin patru copii. Ai nevoie de o batistuta. Copiii stau in cerc, iar unul in afara cercului cu batista sau un servetel se duce roata si canta:
Am pierdut o batistuta
Ma bate mamica
Cine-o are sa mi-o deie
Ca-i sarut gurita.
Batista-i parfumata
Se afla la o fata
La o fata frumoasa
Pe care o iubesc .
Dupa ce a fost cantat cantecelul copiii care se tineau de maini inchid ochii si cel care statea in afara cercului pune batistuta in spatele unui copil. Apoi ceilalti copii deschid ochii si fiecare se va uita in spate. Cel care are batistuta trebuie sa il sarute pe obraz pe cel din afara cercului. Cel care a primit batistuta va inlocui primul copil in afara cercului si tot asa pana la sfarsitul jocului.
11.Am cazut in fantana
Mai multi copii vor fi asezati sub forma de semicerc pe scaunele, iar unul dintre ei va sta in mijloc. Acesta va spune: Am cazut in fantana! Ceilalti copii vor intreba: Cine vrei sa te scoata? Cel care isi aude numele merge la copilul din mijloc, il trage de nasuc sau de urechi si ii ia locul, continuand astfel jocul.
12.Am fost la Paris
Un copil se intoarce cu spatele si zice:
Am fost la Paris
si am avut un vis.
In visul meu era...
Copilul se gandeste si spune orice obiect, poate si un animal.
"Am fost la Paris
si am avut un vis.
In visul meu era... un magar."
Copiii din spate se prefac ca sunt magari. Acel copil se aseaza pe ei si alege un copil. Jocul continua cu alt obiect sau animal.
13.Apa, apa, foc, foc
Unul dintre copii va fii legat la ochi, iar alt copil va ascunde o jucarie prezentata anterior. Dupa ce toata grupa a vazut unde este ascunsa jucaria, se da start la joc. Copilul legat la ochi incepe sa caute jucaria. Cu cat este mai aproape de locul unde este ascunsa jucaria cu atat se va striga de catre copii foc, foc, foc. Cu cat se departeaza de obiect, copiii vor striga apa, apa. Jocul continua pana jucaria este gasita, apoi se reia jocul de catre alt copil.
14.Arhiepiscopul
Arhiepiscopul din Constantinopol a incercat sa se dezarhiepisconstantinopolizeze
15.atins mingea
In acest joc copiii stau cu ochii inchisi si cu mainile intinse in fata. Cineva arunca mingea sau o rostogoleste (si sus si se pot tine mainile sus). Daca este atins, el trebuie sa prinda mingea sau sa strige "atins mingea". Daca nu, prin rostogolire in fata mainilor piticilor de pe-a intaia.
16.Baba oarba
Copiii se aseaza in cerc. Conducatorul jocului alege un copil pe care il leaga la ochi si il invarte. Apoi copilul trebuie sa ghiceasca pe cine a prins. Se continua jocul cu urmatorul copil.
17.batistuta
Se joaca cu mai multi copii ex:5.patru copii stau jos cu ochii inchisi in cerc iar unul,in spatele copiilor se invarte cu ochii deschisi cu o batista in mana cantand:
"Am pierdut o batistuta,ma cearta mamica cine-o are sa mi-o deie ca-i sarut gurita.Batista-i parfumata,se afla la o fata,la o fata frumoasa pe care o iubesc si o indragesc."
Dupa ce a terminat de cantat lasa batista la spatele unui copilpe care vrea spunand "gata".Toti copii isi deschid ochii,se vor uita in spate si la cel care e batista fuge dupa cel care a pus-o.El trebuie sa vina in locul in care a stat copilul si daca intra in casa lui nu il mai poate prinde si e alt copiil.Apoi jocul incepe de la inceput
18.Bucatarul
Un grup asezat in linie dreapta. Un copil pe postul de "bucatar" sta in fata lor cu o minge in mana si o arunca unuia dintre copii spunand: "sa manance, sa manance...un mar" Copilul la care bucataru a aruncat mingea trebuie s-o prinda, daca cuvantul rostit este un articol comestibil si sa o lase sa cada daca cuvantul rostit este orice alt obiect/lucru/fenomen..
19.Capra neagra-n piatra calca
Capra neagra-n piatra calca,
Cum o calca-n patru crapa!
Crape capu caprii-n patru
Cum a crapat piatra-n patru!
Capra neagra calca-n clinci,
Crape capu caprii-n cinci
Cum a calcat capra-n clinci.
Capra paste langa casa
Capu caprii crape-n sase!
Capra noastra n-are lapte
Crapa-i-ar coarnele-n sapte!
Capra-n piatra a calcat
Piatra-n patru a crapat,
Povestea s-a terminat!
20.Caricaturist
Un caricaturist a caricaturizat o caricatura. Poti tu sa caricaturizezi caricatura caricaturizata de acel caricaturist?
21.Carnati cu fasole
copiii trebuie sa raspunda la intrebarile partenerilor de joaca cu cuvintele "carnati cu fasole".
daca cineva rade, acesta este dat afara din joc.
22.Cartile de pica
Asul de pica mica pica de pe pasarea mica
Doiul de pica mica pica de pe pasarea mica
Treiul de pica mica pica de pe pasarea mica
..............................................................
..............................................................
Zecele de pica mica pica de pe pasarea mica
Juvetele de pica mica pica de pe pasarea mica
Dama......................................................
Popa.....................................................
Cine a ajuns la popa castiga jocul
23.Ce a fost asta?
Copiii isi inchid ochii. Cineva face un zgomot cunoscut de toti, de exemplu trage apa la toaleta sau matura. Copiii trebuie sa spuna ce au auzit.
24.Cele sapte muze
Cele sapte muze
Cu priviri de zuze
Scriu ca sa se amuze
Versuri andaluze !
Sase calauze
ήcearc㠳-acuze
Cinci femei lehuze
Ca ar fi farfuze.
Cinci fine meduze,
geometrii confuze,
Cu unghiuri obtuze
Si ipotenuze !
Patru buburuze,
Roşii archebuze,
B⺢ie ursuze
Zbur⮤ pe peluze !
Trei babe mofluze
Fara dinti si buze
Trag turte pe spuze.
Fara sa se scuze
Dou㠡utobuze
Lovite de-obuze
Au lumini difuze,
Si defect la diuze
Una din ecluze
La usi cu mezuze
Lupta cu taluze
Punandu-si ventuze.
25.Cine a zis
Cine a zis ca am zis ca-i zice?
Eu n-am zis si nici n-oi zice.
Cand voi zice atunci sa zica,
C-am zis eu c-am zis ca-i zice.
26.Cine citeste fara greseli, castiga!
Cosasul Sasa cand coseste,
Cat sase sasi sasul coseste,
Si-n sus si-n jos la casa sa
Coseste Sasa si-n sosea,
Si insusi Sasa-i cat sase.
27.cine e
jocul se joaca, cu doi copii. primul copil, sta afara langa usa iar. al doilea sta in casa. in fata usi copilul care sta afara, langa usa zice un sunet. iar copilul din casa trebuie sa stie care a zis cuvantul. si daca, a ghicit, sa terminat jocul si daca. nu a ghicit. zice pana ghiceste si apoi se continua ca la pasul anterior.
28.Cine gaseste rima?
Un jucator alege un cuvant, iar ceilalti cauta cuvinte care sa rimeze cu acesta.
Ex: poezie-melodie- brutarie-magazie etc.
29.Closca pe oua
Un jucător legat la ochi se află mijlocul celorlalţi, jucand rolul unei gaini clocind pe oua. Pe r⮤ cⴥ un jucător earcă să se apropie pentru a fura un ou de la cloşcă. Cel care se află mijloc trebuie să identifice direcţia din care vine hoţul, cazul care aude. Jucătorul care reuşeşte să se apropie de cloşcă, fără să fie auzit, devine cloşcă.
30.Coarda
Ai nevoie de o coarda ca sa sari . incepi de la nr 10 si faci 10 sarituri cum sti tu la 9 sarituri sari odata cu dreptul odata cu stangul la 8 sarituri sari in 2 picioare unul langa altul la 7 sarituri sari intr-un picior la 6 sarituri spui "foaie verde stai de sase lam facut pe 6" la 5 sarituri sari odata cu amndoaua picioarele desfacute ap[oi apropiate apoi iar despfacute apoi iar apropiate apoi iar desfacute la 4 sarituri sari de 2 ori in piciarul drept si de 2 ori in picioarul stang la 3 sarituri sari vu picioarele incrucisate la 2 sarituri spui "foaie verde de trifoi lam facut pe 2" la o saritura saricu mainile incrucisate. Cine termina primul a castigat.Cand gresete un copil adica sa incurcat sau nu a facut bine trece alt copil la sarit coarda.
31.Cocostarcul
Un cocostarc s-a decocostarcarit la o decocostarcarie de decocostarcorit cocostarcii.
32.Creativitate, exprimare si relatii prin povestire
1. Imaginatie:
Fiecare copilas alege o imagine din cele expuse pe masa / pat.
Regula: fiecare copil spune o poveste plecand de la imaginea aleasa si este incurajat sa povesteasca in continuare cu intrebari din partea educatorului / parintelui.
Toata lumea aplauda si fiecare copilas primeste cate un fruct / o bomboana atunci cand toti au spun povestirile lor.
2. Cunostinte:
Fiecare copilas primeste un card continand o imagine (incluzand oameni, copii, animale, evenimente sau /si natura) si educatorul / parintele povesteste copiilor despre aceste subiecte. Copiii intreaba (exemplu: ce sunt furnicile? ce fac acum furnicile? de ce sunt atat de mute furnici aici?... etc)
3. Relationare:
Copii aleg o imagine cu un alt copilas (exista seturi de imagini special create in acest sens) si povesteste despre prietenul/prietena/prietenii sai folosind imaginea respectiva.
pentru detalii despre aceste jocuri sau altele pe teme de comunicare, exprimare, imbunatatire vocabular, creativitate, imaginatie, relationare cu cei din jur, infrangerea timiditatii sau altele imi puteti scrie direct!
Sa ne jucam! :)
33.Cubul
Materiale necesare:
- diverse - catifea, piele, hartie cerata, carton etc.
- lipici
Construieste un cub impreuna cu copilul si lasa-l sa lipeasca pe fiecare parte cate unul din materiale.
34.Cultura generala
Pentru acest joc este nevoie de 3-4 copii si un adult care sa le puna intrebari de cultura generala (la nivelul lor).
La fiecare raspuns corect, copiii vor primi cate o bombonica. Apoi, la sfarsitul jocului, bomboanele sunt numarate si se-nmultesc cu 10000 (lei) de catre parinti.:-)
35.Cunostinte din natura
Parintele trebuie sa se gandeasca la un animal si trebuie sa spuna mai intai daca este domestic sau salbatic, ce mananca, daca este pasare, mamifer sau daca este subacvatic. Copiii pot sa puna intrebari in legatura cu animalul respectiv si trebuie sa afle care este animalul.
Acest joc se poate juca in mai multi!
Si este pentru toate varstele!!!!!!!!!!!
36.Cursa Cangurilor
Copii vor fi impartiti pe doua echipe. Fiecare echipa va avea cate o minge, care va fi tinuta intre genunchi. La semnalul conducatorului, primul copil din fiecare echipa va pleca, imitand saritura cangurului, pe un traseu stabilit in prealabil. Apoi se intoarce prin alergare usoara si preda mingea urmatorului coechipier. Jocul va fi executat de fiecare copil din echipa, castigand echipa care termina prima jocul.
37.Cuvantul interzis
Jocul include exercitii pentru activizarea vocabularului, dezvoltarea atentiei voluntare si a imaginatiei. Este destinat copiilor cu varste cuprinse intre 6-8 ani.
Jocul se poate desfasura in colectiv sau cu un singur copil.
Se cere copiilor ca la intrebarile adresate sa raspunda in asa fel incat un anumit cuvant stabilit anterior sa nu fie folosit, ci sa se gaseasca alte formulari, care sa constituie raspunsul la intrebarea pusa. Intrebarea trebuie astfel formulata incat sa ceara in raspuns folosirea cuvantului interzis.
Pentru ca sa fie clar pentru copil ce are de facut, i se va da un exemplu.
Cuvantul interzis - primavara
Intrebare: Cand se topeste zapada?
Raspuns: In anotimpul in care infloresc ghioceii.
Intrebare: Cand vin pasarile calatoare?
Raspuns: Cand incep sa infloreasca pomii.
38.Cuvinte
Pe la 2 ani si 1/2 e varsta pluralului, nu o pierde, te poti distra grozav impreuna cu copilul tau si il poti in acelasi timp corecta.
Acest joc l-am jucat cu baietelul meu de cate ori am avut de facut un drum mai lung pentru a alunga plictiseala.
Alegi un substantiv si astepti de la copil forma acestuia la plural.
De exemplu :
o casa, doua ... (si el spune case);
o floare, doua ...flori;
un copil, doi ...copii etc.
Noi ne-am amuzat fantastic atunci cand am auzit forme de plural originale ca :
o ceapa, doua cepi,
o vaca, doua veci,
un dulap, doua dulape,
o masina, doua masine ...
39.Cuvinte si mingi
Se poate juca de catre un parinte (educator) si alti 2 copii, cel putin.
Parintele stabileste din ce domeniu se vor rosti cuvinte. De exemplu: nume de baieti/ fete, tari, orase, flori, animale, obiecte din casa/ scoala/ baie, nume de dulciuri/ mancaruri etc.
Parintele arunca mingea la un copil, iar acesta, dupa ce o prinde, spune un cuvant din domeniul ce s-a stabilit, apoi arunca mingea inapoi.
Dupa ce copiii au epuizat cuvintele dintr-un domeniu, se stabileste un altul.
40.Da sau nu
Jocul se joaca in doua sau mai multe persoane,se pune o intrebare oarecare si nu trebuie sa raspunzi cu da si nu . Daca ai raspuns cu da sau nu, primesti pedeapsa. Exemplu corect-intrebare:"Ai fost la magazin ?"
raspuns:"Am fost ."
41.De-a v-ati ascunselea
Se joaca in minim 3 copii.
Se stabileste un nr. (pana la cate se va numara, respectiv timpul pt. ascuns).
Unul isi ascunde ochii si numara, in timp ce ceilalti trebuie sa se ascunda.
Cel care a numarat trebuie sa gaseasca pe rand toti copiii.
Primul care a fost gasit va numara la runda urmatoare.
42.De-a v-ati ascunselea
Se joaca in minim 3 copii.
Se stabileste un nr. (pana la cate se va numara, respectiv timpul pt. ascuns).
Unul isi ascunde ochii si numara, in timp ce ceilalti trebuie sa se ascunda.
Cel care a numarat trebuie sa gaseasca pe rand toti copiii.
Primul care a fost gasit va numara la runda urmatoare.
43.Decupeaza si lipeste!
Ai nevoie de cateva poze cu personaje din desene animate, flori, casute, norisori, animale etc, o foarfeca, o coala de hartie si un tub de lipici.Arata-i copilului cum se decupeaza, dupa care lasa-l pe el s-o faca.Dupa ce a decupat suficiente poze, lipiti pozele pe coala de hartie urmand propria imaginatie.
44.Deschide urechea bine!
Conducatorul jocului alege un copil care trebuie sa stea cu ochii inchisi iar ceilalti cinta:
Deschide urechea bine
Sa vedem ghicesti ori ba?
Cine te-a strigat pe tine?
Hai ghiceste nu mai sta!
Unul dintre copiii care cinta il striga pe nume pe cel cu ochii inchisi, iar acesta trebuie sa ghiceasca cine l-a strigat.
Pentru amuzament copii isi pot schimba vocea. Daca cel care a strigat este identificat trece cu ochii inchisi, daca nu, se reia si striga altcineva.
45.Dezvoltarea simtului cantitatii
Se iau bucati de lemn de diferite greutati si copilul cu ochii inchisi trebuie sa le puna in ordinea greutatii.
Se pot alege lemne de diferite culori pentru aceeasi greutate.
46.Exercitii de dictie
B
Bucur si Bucura se bucura ca Bucurel e bucuros in Bucuresti.
C
Cocostarcarel s-a dus la cocostarcarie sa se descocostarcareasca de cocostarcaroaica lui.
F
Fata fierarului fierbe fasole fiarta fara foc fiindca focul face fum.
G
Gandindu-ma ca te gandesti
Ca ma gandesc la tine,
Gandeste-te ca ma gandesc
Ca te gandesti la mine.
R
Rica nu stia sa zica
Rau, ratusca, ramurica.
Dar, de cand baiatu-nvata
Poezia despre rata,
Rica stie-acum sa zica
Rau, ratusca, ramurica.
47.Exercitiu de dictie
Un mos cu un cos
In cos un cocos
Mosul cu cosul
Cocosul cu mosul
Mosul cocosul
Cosul Cocosul
48.Familia
Jocul se poate juca intre mai multi participanti si este un joc de stimulare a imginatiei si creativitatii. Printr-o numaratoare cunoscuta deja de copii, se alege unul dintre ei. Acesta spune un cuvant si ceilalti participanti la joc trebuie sa scrie timp de un minut toate cuvintele care au o legatura cat de mica in raport cu acel cuvant ales. Castigatorul este cel care scrie cele mai multe cuvinte si acesta va alege cuvantul pentru urmatorul joc. Succes!!!
49.Fata fierarului
Fata fierarului fierbe fasolea fara foc, fiindca focul face fum.
50.Fazan
Este un joc foarte cunoscut care dezvolta limbajul si memoria, contribuind la formarea retelelor neuronale axo-dendritice.
Jocul incepe cand unul din participanti spune in gand alfabetul. Unul din ceilalti jucatori spune "stop" si litera la care a ajuns cel ce spune alfabetul, este litera cu care v-a incepe cuvantul. Se spune un cuvant format din cel putin 3 litere iar urmatorul trebuie sa formeze un alt cuvant a carui primele 2 litere sa fie identice cu ultimele 2 litere a cuvantului spus anterior.
Exemplu : prima litera C - castravete - teren - enciclopedie - iepure - restaurant.
In clipa cand un jucator nu mai stie sau nu mai poate sa construiasca un cuvant cu silaba primita, el este F. (In exemplu, nu exista cuvant care incepe cu "nt", asa ca urmatorul jucator e "F" si ramane o tura afara.
) Fiecare jucator are dreptul la 5 greseli, acumuland pe rand literele de penalizare A, Z,A, N, dupa care iese din joc, purtand binemeritata denumire de FAZAN.
Nu se folosesc nume proprii si nici cuvinte de legatura. Nu se repeta cuvintele in cadrul aceluiasi joc.
51.Flori,fete sau baieti,melodii sau cantareti..
Se poate juca cu 3 sau mai multi copii, cu mai multi e mai distractiv.
Se aleg doi copii care se despart de ceilalti si se gandesc la un numar de la 0 la 10. Se reintorc la ceilalti si asteapta ca ceilalti sa ghiceasca numarul. Cine a ghicit-o poate alege o categorie dintre nume de flori, fete sau baieti sau alte categorii (masini, prajituri, actori etc.).
Cei care au ales numarul se duc sa aleaga doua nume din categoria aleasa si dintre astea doua va trebui sa aleaga una cel care a ghicit numarul. Numele ales ramane cu el/ea sa se gandeasca la un alt numar.
52.Fofarlitza
O merlitza-fofarlitza fofarli-fofarlifitza
N-a putut sa fofarleasca fofarli-fofarlitzeasca
Pe merloiul fofarloiul fofarli-fofarlitzoiul
Dar merloiul fofarloiul fofarli-fofarlitzoiul
A putut sa fofarleasca fofarli-fofarlitzeasca
Pe merlitza-fofarlitza fofarli-fofarlifitza.
(Am scris cu "I" din "A" ca in cuvantul "romAneste")
53.Fredoneaza si castiga
Acest joc se joaca intre copii si parintii lor. Parintii fredoneaza un cantec si copiii tebuie sa ghiceasca ce cantec a fost fredonat. Cel care ghiceste numele solistului, formatiei etc. va castiga un premiu (ex. o bomboana, o ciocolata etc.)
54.Fripta
Se joaca in grup.
Unul din copii va fi cel care va trebui sa ghiceasca cine l-a fript. El va sta cu o mana la ochi si cu cealalta la spate, cu palma spre exterior si va spune: "bzzzzzzzzzzzzzzz" pana unul din copii ii va da cu palma peste palma de la spate. Apoi el trebuie sa ghiceasca cine a fost. Totul se repeta pana ghiceste, iar persoana ghicita ii va lua locul la fript:).
55.Frunza
Pentru acest joc este nevoie de minim 4 jucatori (2 in fiecare echipa, numarul maxim este limitat numai de dimensiunea careului :D.
Scopul jocului este sa reusesti sa iesi afara fara sa pasesti in afara careului desenat.
Se deseneaza cu creta un careu pe asfalt.
Aici este linkul cu un desen al careului:
http://www.radacinimotors.ro/radum/frunza.jpg
Aveti insa grija sa nu va loviti prea tare!
Distractie placuta!
56.galben,verde,rosu
Un copil sta cu spatele la ceilalti copii si spune galben,verde,rosu.Intre timp ceilalti copii alearga catre el.Cand se intoarce ,ceilalti copii trebuie sa stea nemiscati.Daca vede ca un copil se misca acel copil o v-a lua de la capat.Se repeta procedura pana cand un copil v-a ajunge la el.Acel copil ii va lua locul.
57.Ghice ce este?
Jocul este foarte simplu, l-am inventat cand am plecat prima data la mare doar eu si fiica mea de 3,5 ani pentru ai indeparta plictiseala.
Incepi fraza cu cuvintele "Ce este..." si apoi adaugi detaliile lucrului pe care vrei sa-l descri fara sa-i pronunti numele. De exemplu: "Ce este alb, face spuma si ne spalam pe manute si pe corp...?" "Sapunul."
"Ce este galben, ne incalzeste si sta sus pe cer...?" "Soarele."...
Cu cat dati mai multe detalii, cu atat copilul va ghici mai repede si va incerca el insusi sa formuleze astfel de ghicitori-intrebari.
58.ghiceste
Acest joc se joaca in 2 sau mai multi jucatori. Unul din ei se leaga la ochi apoi ceilealti jucatori merg la el si pun la nasul acestuia obiecte diferit acesta trebuie sa ghicesca ce e dupa miros . Daca ghiceste atunci trece alt copil in locul lui dar daca nu ghiceste atunci mai incearca cu alt obiect.
59.Ghici, cine a plecat?
Se organizeaza cu un grup mai mare de copii sau chiar adulti.
Copilul ales sa ghiceasca cine a plecat din camera (locul de joaca), va tine ochii inchisi pana cand conducatorul jocului va decide ca este suficient.
Conducatorul jocului da comanda: Ghici, cine a plecat?
Daca nu ghiceste prea repede, copilul poate fi ajutat sau indus in eroare prin intrebari de tipul: "e baiat? e fetita? unde a stat? are parul scurt/lung? are ochelari?" sau: "hai sa/l strigam impreuna".
60.Graniţa elveţiană
Se formează 2 echipe şi se delimitează 3 terenuri. O echipă are membrii răştiaţi printre aceste 3 terenuri. Cealaltă echipă este aliniată la linia de start. Se va porni cⴥ doi şi fiecare va erca să ajungă ultimul teren fără a fi loviţi cu mingea de membrii celeilalte echipe.
61.Granita
Copiii se pun in cerc sau semicerc.
2-3 pers din grup trebuie sa stie regula jocului, si anume, ca fiecare copil va trebui sa treaca granita doar cu un obiect si acela sa inceapa cu initiala numelui sau.
De ex: eu, Marius, trec granita cu Masina.
Daca zice ca vrea sa treaca cu Autocarul e gresit si este oprit la granita o tura de joc.
Cei care isi dau seama de regula jocului nu o spun cu voce tare.
62.Hartie, foarfece, lipici
Puteti antrena copilul intr-o multime de joculete interesante, pentru care aveti nevoie de:
- hartie alba si colorata
- foarfece - eventual in zig-zag
- aracet si pensula sau lipici cu burete
- eventual acuarele.
De pe la 2 anisori, orice copil va fi fascinat sa stea alaturi de mama/tata si sa decupeze peticele de hartie colorate, pe care sa le lipeasca si sa formeze diverse tablouri! Fiti linistiti ca nu-si va taia degetelele, e suficient sa ii spuneti sa tina degetele cat mai departe de partea metalica/sau doar langa partea colorata a foarfecii.
In functie de imaginatia dvs., puteti picta, lipi cu aracet, cu lipiciuri sclipicioase, etc!
Putin mai elaborate, dar incredibil de frumoase, sunt tablourile cu frunze uscate, lipite pe hartie transparenta. Copiii vor fi fericiti sa mergeti impreuna in parc la cules de frunze, sa le presati, lipiti, iar apoi sa lipiti aceste tablouase pe ferestre!
Important este de fapt timpul petrecut impreuna!
63.Iades
Jocul se joaca neaparat in 2 copii.Luati un iades (un os din pieptul de pui).Intai stabiliti pe ce puneti pariul (exemplu:pe o pereche de sandale). Primul copil tine un iades in mana. Celalalt copil rupe iadesul.Cand primul copil / al doilea ii da celuilalt ceva in mana trebuie sa tina minte sa zica STIU.Daca uita sa zica STIU,a pierdut.cel care pierde si-i cumpara celuilalt lucrul pe care ati facut pariul. (Exemplu:perechea de sandale)
Tineti minte copii,ii cumparati celuilalt copil perechea de sandale de-adevaratelea.
64.Imparate, imparate, cat e ceasul la cetate?
La acest joc trebuie sa se joace cel putin 3 copii.
Se alege un imparat. Copiii se duc mai departe de imparat. Stau toti la aceeasi distanta.
Fiecare copil intreaba pe rand: cat e ceasul la cetate?
Imparatul le spune sa faca diferiti pasi, de exemplu:
pasii de furnica - pui piciorul in fata celuilalt,
mamaliga - o saritura invartindu-te,
pestele - o saritura in fata si uriasul - un pas de urias.
Imparatul le poate spune si sa faca pasi inapoi.
65.Imparate, imparate, cat e ceasul la cetate?
La acest joc trebuie sa se joace cel putin 3 copii.
Se alege un imparat. Copiii se duc mai departe de imparat. Stau toti la aceeasi distanta.
Fiecare copil intreaba pe rand: cat e ceasul la cetate?
Imparatul le spune sa faca diferiti pasi, de exemplu:
pasii de furnica - pui piciorul in fata celuilalt,
mamaliga - o saritura invartindu-te,
pestele - o saritura in fata si uriasul - un pas de urias.
Imparatul le poate spune si sa faca pasi inapoi.
66.Incetul cu incetul se fabrica otetul
Se joaca in grup de cel putin 3 copii. Unul dintre ei se invarte incet si in acelasi timp zice:
"Incetul cu incetul se fabrica otetul".
Ceilalti, fiind la o anumita distanta de el, delimitata de o linie trasata cu creta sa zicem, incearca sa se apropie de el fara a fi vazuti, in timp ce acesta e intr-un anumit moment intors cu spatele. Cine e vazut e intors inapoi la linia de plecare. Se continua pana unul dintre copii ajunge la cel care se invarte si ii ia locul. Astfel jocul se poate continua.
67.inelul
Se introduce un inel pe o sfoara. sfoara se mareste in functie de jucatori. jucatorii pot fi copii sau adulti. toti jucatorii stau in cerc si se tin de sfoara. trebuie ales un jucator care sa stea in interiorul cercului.jucatorii vor misca energic mainile stranse pe sfoara astfel incat sa mute inelul de la unul la celalalt, in sensul acelor de ceasornic si invers atfel ca jucatorul din mijloc sa nu vada unde se ascunde inelul. el va cauta inelul atingand mana jucatorilor. cel care va fi prins cu inelul va merge in mijloc. ACEST JOC PROVOACA RASUL SI BUNA DISPOZITIE! :)
68.Inghetata cu mingea
Se joaca in minim 4 copii si trebuie aruncata mingea din mana in mana .La cel la care cade mingea jos ramane inghetat in acea pozitie in care era fara a se misca .El va ramane asa pana mai ingheata alt copil ca sa il dezghete pe el.
69.joc de dictie
bucura-te cum s-a bucurat bucuroaia de bucuria lui bucurel cand a venit bucuros de la bucuresti
70.Joc muzical
Poti lasa copilul sa bata cu diferite obiecte ritmuri muzicale la alegere si sa-i ceri sa-ti explice ce aude, cum aude muzica, cum simte muzica in functie de instrument si ritm. Incearca sa-i dai o anumita bucata muzicala si el sa incerce sa bata ritmul dupa tine.
71.Jocul cu apa
Se prepara o solutie din apa si coloranti alimentari netoxici. Gasiti niste vase de plastic transparente pe care trasati cu markerul linii orizontale. Lasati copilul sa umple vasele cu apa colorata, pana la semnele trasate.
72.Jocul cu mingiutele
Intindeti pe covor cordoane colorate la diferite distante de copil. Dati-i mingiute pe care sa le loveasca cu piciorusul in asa fel incat mingea sa ajunga exact la linia dorita, nici mai departe, nici mai aproape.
73.Jocul de-a semaforul
Jocul de-a semaforul este cel cu lumina rosie si lumina verde. Cand se striga Rosu stati pe loc, cand se striga Verde porniti sa faceti cativa pasi, pana cand se striga din nou Rosu.
74.Jocul de-a tunetul
Este posibil ca atunci cand este o furtuna mare, copilul dumneavoastra sa fie inspaimantat de zgomotul tunetelor. .In acest caz puteti improviza un joc, dandu-i un cub sau o lingura de lemn si aratandu-i cum sa loveasca de masa ca sa faca si el ca "tunetul". In acest mod nu-i va mai fi asa de frica!
75.Jocurile cercetasilor
Adam şi Eva
Jucătorii stau cerc şi se aleg 2 dintre ei. Am⮤oi sunt legaţi la ochi, iar cel ce se numeşte Adam are m⮦#259; o cravată. Acesta va striga des Eva (celălalt jucător) şi va erca să-şi dea seama după răspunsul celuilalt (da!) unde se află. Dacă atinge cu cravata se termină tura şi se schimbă perechea
Aruncarea greutăţii
Se joacă pe două echipe. Primii din fiecare echipă vor trebui să arunce un obiect destul de greu, apoi aruncă următorii şi căştigă echipa care va arunca căt mai departe. Se poate juca şi individual..
Caii şi cămilele
Se formează 2 echipe cu un număr egal de jucătorii care stau faţă faţă, de o parte şi de alta a liniei ce depăşeşte cele 2 terenuri. Conducătorul jocului va spune o poveste (inventată pe loc) care va pomeni des cuvintele cai şi cămile. ή momentul cănd se pronunţă cuvăntul "cal", echipa care se numeşte "cal" va trebui să fugă p⮦#259; la capătul terenului lor, urmărită de cealaltă echipă (cea a cămilelor). Astfel cănd se va pronunţa cuvăntul "cămile", "caii" vor fugi după aceştia. Scopul este de a prinde din membrii celeilalte echipe şi de a-i face membrii propriei echipe.
Conducătorul hotărăşte sfⲦ#351;itul jocului.
Echilibristul
Pe un lemn sau pe orice sc⮤ură se trece de mai multe ori erc⮤ să nu cazi. C⦣351;tigă cine nu cade. Dificultatea creşte cu cⴠeste mai subţire lemnul sau scăndura.
Fotbalul mămăruţelor
Se stă cerc str⮳, cu picioarele depărtate("poartă") şi cu corpul aplecat inte (genunchii nu au voie să fie oiţi). Mingea va fi aruncată de la un jucător la altul, iar cu m⩮ile se apără "poarta".C⮤ mingea a trecut prin "poartă" jucătorul iese din joc şi devine arbitru. Acesta va trebui să urmărească să nu se oaie genunchii şi să se respecte regulile.
Graniţa elveţiană
Se formează 2 echipe şi se delimitează 3 terenuri. O echipă are membrii răştiaţi printre aceste 3 terenuri. Cealaltă echipă este aliniată la linia de start. Se va porni cⴥ doi şi fiecare va erca să ajungă ultimul teren fără a fi loviţi cu mingea de membrii celeilalte echipe.
Maimuţele şi nucile de cocos
Sunt 2 echipe: cea a maimuţelor şi cea a nucilor de cocos. Prima echipă are un membru plus. Miamuţele stau cerc, picioare, iar nucile de cocos stau cⴥ una faţa fiecărei maimuţe poziţie guguli. Maimuţa fără nucă de cocos va erca să-şi facă rost de una şi va trage cu ochiul către cⴥ o nucă de cocos astfel chem⮤-o. Nuca chemată trebuie să fugă repede şi să se pună faţa maimuţei libere. Dar maimuţa faţa căreia stă nu o lasă aşa uşor să plece şi trebuie să o atingă repede pe spate cu palma. Dacă e atinsă nu are voie să mai meargă la maimuţa liberă, ci răm⮥ continuare la locul său. Maimuţa fără nucă va erca atⴡ p⮦#259; c⮤ va face rost de una, răm⮢nd altă maimuţă fără şi astfel jocul se continuă.
Aruncarea cu cercuri
Se fixeaza un bat sau ceva pe verticala, la o anumita ltime, iar concurentii vor arunca de la diferite distante cercurile care vor trebui sa intre bat.
Se poate juca individual sau pe echipe.
Barca naufragiata
Fiecare jucator va spune o meserie, care vine mai repede minte. Apoi vor imagina ca se afla pe o barca ce se reapta spre o insula pustie. Acea barca a supraincarcata si cineva trebuie dat jos, asa ca vor erca sa arate cu argumente ca meseria fiecaruia e importanta pe insula pustie.
Fraza buclucasa
Un jucator spune un cuv⮴, al doilea spune acelasi cuv⮴ si adauga altul nou, dar care sa aiba logica l⮧a primul, al treilea va spune primele 2 cuvinte si va adauga un altul si asa jocul continua p⮡ se urca primul.
Baba - oarba
Un jucător, cu ochi acoperiţi se află mijlocul celorlalţi jucători. Aceştia se mişcă jurul lui şi-l strigă sau c⮴ă. El trebuie să prindă un alt jucător orient⮤u-se după direcţia din care a fost strigat şi după zgomotul paşilor.
Atenţie !
Conducătorul jocului stă cu spatele la jucători, el av⮤ la em⮦#259; un clopoţel şi un fluier. C⮤ jucătorii aud sunetul fluierului bat o dată din palme şi la sunetul clopoţelului de două ori.
Complexitatea jocului, poate fi sporită prin introducerea cuvintelor, jucătorii av⮤ sarcina de a lovi banca cu degetul sau un creion la auzul unui anumit sunet.
Ceasul buclucaş
Fiecare jucător vine pe r⮤ şi se aşează pe un scaun fiind legat la ochi. Conducătorul jocului se apropie din st⮧a sau din dreapta, pas cu pas, cu un ceas deşteptător m⮦#259;, jucătorul av⮤ sarcina să ridice braţul drept sau st⮧, funcţie de direcţia din care a auzit ticăitul ceasului, momentul care l-a auzit. Pentru verificarea sincerităţii se vor intercala 1-2 probe fără ceas.
Cine vrea să fie actor?
Se propune o temă pe care jucătorii vor erca să o dramatizeze faţa celorlalţi.
De exemplu:
* la magazin
* piaţă
* la telefon
* la medic
* pe derdeluş
* la masă
* etc.
Cloşca pe ouă
Un jucător cu ochii legaţi se află mijlocul celorlalţi. Pe r⮤ cⴥ un jucător earcă să se apropie pentru a fura un ou de la cloşcă. Cel care se află mijloc trebuie să identifice direcţia din care vine hoţul, cazul care aude. Jucătorul care reuşeşte să se apropie de cloşcă, fără să fie auzit, devine cloşcă.
78.La cati metri te-ai inecat?
Este un joc pentru fete si baieti. Unul dintre copii (fata sau baiat ) va fi Popa, cel care pune intrebari, iar altul se va aseza pe vine (cu genunchii indoiti) sau cu ochii inchisi.
Se pun niste intrebari:
1. La cati metri te-ai inecat? Persoana care sta pe vine spune un numar.
2. Cine te-a salvat? Popa arata spre ceilalti copii (daca cel care sta pe vine este baiat, atunci Popa va arata spre o fata, daca nu, invers).
3. Unde te-a sarutat? Se arata diferite parti ale fetei.
4. Apoi cel/cea care a stat pe vine si care a fost pupat trebuie sa ghiceasca cine a facut-o.
Din toate aceste 78 de variante nu ai cum sa te plictisesti!!!